zondag 3 januari 2016

Tiny als feestjurk


Voor de feestdagen maakte ik voor mijn meisje nog eens een Tiny-kleedje van Straight Grain. Ik had me bij de lancering van het patroon ingeschreven voor een workshop met An van Straight Grain, dat leek me de ideale gelegenheid om nog wat dingen bij te leren. Ik kon natuurlijk niet wachten op deze workshop om het patroon al eens eerder te maken, dat was deze. Maar voor nu, zo vlak voor de feestdagen, was het natuurlijk het ideale moment om een mooi feestkleedje te maken voor mijn dochter.



Ik gebruikte een stofje van Cotton & Steel, dat ik een tijdje terug kocht bij Bellelien.  Ook het contraststofje is van Cotton & Steel en past perfect bij de bloemen van de andere stof. Mijn meisje is altijd al heel mooi geweest met donkere stofjes, gecombineerd met fleurige accentjes, dus ik kon dit stofje echt niet laten passeren :-) en de Tiny-workshop bleek de ideale gelegenheid om het te verwerken.




Als patroonopties koos ik deze keer voor de Tomoka-kraag, pofmouwtjes, een plooirok (maar deze keer met de plooien in een verschillende richting) en zakflapjes.


 Er was er ééntje super blij hoor met haar nieuwe kleedje (duuh, wanneer niet?). Bij het passen (nog voor de voering aan de rits was vastgemaakt of de zoom gestikt was) wou mevrouw zo al naar school gaan "het past toch mama?" klonk het, haha, dat het nog niet af was was maar een detail!









En dat ze gestraald heeft tijdens de eindejaarsfeestje in haar mooie nieuwe kleedje! Ik ben echt fan hiervan, zowel het modelletje (de plooitjes in de rok staan echt heel mooi vind ik bij mijn kapoen), als de stof, zo zacht en aangenaam, en nog leuker, het kreukt amper!

3 opmerkingen:

  1. Suuupermooi!
    Ik ben ook grote fan van het Tinny patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes. Ja, ik ook, al ga ik volgende keer wat moeten sleutelen met de maat, breedte is nog ruim genoeg maar het wordt wat kort vind ik, nu nog heel nipt, maar volgende keer ga ik wat verlengen denk ik

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Prachtig stofje heb je hiervoor gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen