zaterdag 2 januari 2016

Handtassen - out of my comfort zone

Een tijdje geleden werd er in een facebook-groepje waar ik lid van ben geloot voor een Kerst-swap, bedoeling was dus dat je een leuk cadeau'tje voorziet voor diegene wiens naam je hebt getrokken. In de groep waar vrij veel mensen in zitten, was de kans wel groot dat ik iemand zou trekken die ik niet zo goed ken, en zo bleek ook ... ik moest dus een cadeau'tje bedenken waar de meeste vrouwen wel blij mee zouden zijn, ik dacht dus meteen aan een handtas.



Nu heb ik al heel veel kleertjes gemaakt voor mijn kleine schatatjes, maar handtassen, daar had ik nog niet veel kaas van gegeten. Een jaar geleden maakte ik wel al eens ééntje, ook al als cadeau. Ik nam er nu dus opnieuw het boek 'Mijn Tas' bij en koos er een modelletje uit, het werd de Alice I, in een stofje van Lily Balou, gekocht bij Mondepot. De voering was een effen stofje uit de voorraad. Ik werkte af met een zilverkleurige paspel.


En euh ja, voor wie het was opgevallen dat het hengsel in 2 verschillende kleuren is, dat is mijn eigen stommiteit. Ik had tassenband besteld, maar dus op voorhand niet goed gekeken hoeveel ik er nu net nodig had, en had dus te weinig besteld ... gelukkig had ik twee kleurtjes die nog bij de stof pasten en kon ik ze combineren, want ik had geen tijd meer om nog bij te bestellen.


En zelfs al is het niet iets wat ik al vaak heb gemaakt, toch vond ik het eigenlijk wel leuk. Om te beginnen wel veel tijd verloren om uit te dokteren hoe het nu juist zat met die rits, maar eens het ritsdeel in mekaar stak ging het heel vlot. Ik vind het zelf een super modelletje van handtas, ik denk dat ik er nog wel eens ééntje zal maken, maar dan niet als cadeau :-p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten