zaterdag 2 januari 2016

Hiep hiep Hoera!! 2 jaar!!

In december vierde mijn onze jongste spruit zijn tweede verjaardag, daar hoort dus vanzelfsprekend een feestje bij!


En bij een feestje horen feestkleren natuurlijk! Ik had op dat moment niet zo heel veel tijd om een hele nieuwe outfit te naaien, dus keek ik al eens tussen de spulletjes die ik ervoor al had gemaakt en kwam uit bij een Theo-hemdje (patroon van Zonen 09), dat ik een tijdje terug al maakte,  deze vind je in dit blogbericht terug.


Omdat hij hier zo leuk mee staat besloot ik hem dat aan toe doen voor zijn verjaardagsfeestje. Ik maakte een bijpassende rode broek, met eveneens een patroontje van Zonen 09, namelijk Cisse.


Het werd een gewone simpele basisversie, zonder zakken, paspel of andere tierlantijtjes. Ik was namelijk niet echt zeker over de maat, aangezien Ybe niet echt de standaardmaten heeft. Het was dus eerder een gok welke maat ik zou moeten maken, vandaar de keuze voor een simpele eerste versie van dit leuke broekje.


Na wat overleg met Sharon van Zonen 09 zelf, besloot ik een maat 98 te maken, die ik dan eventueel nog wat extra zou inkorten. Maar dat inkorten bleek zelfs niet nodig, de maat zit perfect bij mijn jongen, hoera!! 




Echt waar, een heel leuk patroontje om te maken en ik vind het ook echt prachtig bij mijn kleine man, hij heeft er zo een schattig poepje in :-)
Hier gaan dus zeker en vast nog Cisses volgen, en nu ik wat meer zekerheid heb over de maat kan het volgende keer al eens mat wat meer tierlantijntjes zijn :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten