zondag 20 september 2015

Charlie it is! En een klein foutje ...

De kleerkast van zoonlief is dringend aan wat nieuwe herfst-/winterspulletjes toe. Dus gaan we op zoek naar leuke idee'tjes. Het eerste in de rij is de Charlie van Zonen 09.

Al een tijdje stond hij op mijn to do lijsjte, maar nu eindelijk eens gemaakt, en dat het niet de laatste keer zal zijn dat er ééntje van onder mijn naaimachine zal rollen, dat weet ik nu al. Zalig patroontje!



Ik maakte hem in een stofje van Lilybalou dat ik een tijdje geleden kocht bij Mondepot. Ik combineerde met een okergele effen tricot, en dat past er perfect bij, al zeg ik het zelf :-)



Ik twijfelde wel wat over de maat, want mijn zoontje is pas 21 maand, maar heeft maten die overeen komen met maat 98 ... in de breedte dan toch, want hij is maar 88cm groot ... enfin ja, toch maar erop gewaagd om de 98 te maken, met het risico dat het te lang zou zijn, maar met zijn bolle peuterbuikje kan hij dat beetje extra stof best gebruiken. Het valt perfect van maat! De mouwen heb ik wel een beetje ingekort.



Besluit: Een zalig patroon, geweldige stof, dus een leuk truitje voor mijn kleine man :-) en het staat hem (vind ik zelf) ook geweldig, dus meer moet dat niet zijn. Zo volgen er nog!

Oh ja, en er is een klein (?) foutje in mijn Charlie gekropen ... valt het op? :-p

4 opmerkingen:

  1. Oh, omgekeerd zwemmen is ook leuk😋 zie het niet als een fout... is niet vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei... mijn tekst werd automatisch aangepast zie ik nu. ... naaien is leren en een gekke twist is niet erg

      Verwijderen
  2. Ik had het niet gezien.
    Als hij zijn armen in de lucht steekt van contentement, dan staan ze wel goed: win ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het, omdat je het zei en ik zoct naar de fout. Anders zie je het niet.
    Erg mooi, heb het gisteren ook staan bewonderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen